Zeitschrift: The Swiss observer: the journal of the Federation of Swiss Societies in

the UK

Herausgeber: Federation of Swiss Societies in the United Kingdom

Band: - (1983)

Heft: 1802

Rubrik: [News]

Nutzungsbedingungen

Die ETH-Bibliothek ist die Anbieterin der digitalisierten Zeitschriften. Sie besitzt keine Urheberrechte an den Zeitschriften und ist nicht verantwortlich für deren Inhalte. Die Rechte liegen in der Regel bei den Herausgebern beziehungsweise den externen Rechteinhabern. Siehe Rechtliche Hinweise.

Conditions d'utilisation

L'ETH Library est le fournisseur des revues numérisées. Elle ne détient aucun droit d'auteur sur les revues et n'est pas responsable de leur contenu. En règle générale, les droits sont détenus par les éditeurs ou les détenteurs de droits externes. Voir Informations légales.

Terms of use

The ETH Library is the provider of the digitised journals. It does not own any copyrights to the journals and is not responsible for their content. The rights usually lie with the publishers or the external rights holders. See Legal notice.

Download PDF: 01.04.2025

ETH-Bibliothek Zürich, E-Periodica, https://www.e-periodica.ch

THE Swiss Broadcasting Corporation has joined the list of western broadcasting organisations, including the BBC, whose programmes to eastern Europe are being jammed, claims a senior Swiss government official.

Mr Eduard Brunner, head of the Swiss delegation to the Madrid Conference on Security and Co-operation in Europe, told a Berne press conference that SBC programmes to Czechoslovakia and Rumania in particular were being jammed.

A spokesman for SBC's overseas services, Swiss Radio International, said SRI had believed for some time that its broadcasts to eastern Europe were being jammed, but that it had no absolute proof.

He also said that since the declaration of martial law in Poland, some SRI programmes had suffered interference from Soviet transmissions being broadcast on the same frequency.

Probe into arms leak

THE Swiss government has ordered an investigation into leaks to a Swiss newspaper about the Defence Ministry's planned purchase of new assault rifles.

The authoritative weekly, *Die Weltwoche*, has published confidential documents and information indicating that the Finance Ministry and some Swiss army chiefs were opposed to the projected purchase.

Defence Minister Georges-André Chevallaz said that some army chiefs had objected to the priority given to the new rifles over other weapons but had not Switzerland's press, radio and television not only report the news – they sometimes make it as well. This round-up by Colin Farmer spotlights some of the recent happenings back home in which the media made their own headlines.

questioned the actual purchase as such

Protest to Israel

MEDIA unions in Switzerland have protested to the Israeli government over the arrest and conviction of a Palestinian journalist in Jerusalem.

Saman Khoury works for an Arab newspaper with a large readership among Palestinians on the Israeli-occupied West Bank.

He was sentenced to a oneyear prison term by a military court after two Palestine Liberation Organisation newspapers were found in his home.

The Swiss unions have condemned his conviction as a violation of human rights and press freedom. They also allege that Mr Khoury was tortured and was denied a lawyer.

Earthquake fund closed

A FOUNDATION set up 23 years ago by the Swiss media and the Red Cross to aid victims of the Agadir earthquake disaster in Morocco has been dissolved after raising Sfr. 1.6 million (about £500,000).

The foundation was spon-

sored jointly by the Swiss Broadcasting Corporation, the 24 heures newspaper of Lausanne and the Swiss National Red Cross Society.

The fund was used for a new settlement near Agadir, where an estimated 20,000 people died in the 1960 disaster.

Parliament bomb scare

JOURNALISTS, members of parliament and administrative staff had to be evacuated from the Swiss parliamentary buildings in Berne after warnings that a bomb had been planted on the premises. But a police search revealed nothing.

The warnings, apparently from an anti-nuclear group, were received as parliament was debating a controversial nuclear power project.





